36. Προτάσεις της νεανικής καινοτομίας για την νεοφυή επιχειρηματικότητα II

protaseis-tis-neanikis-kainotomias-gia-tin-neofyi-epixeirimatikotita-ii

H νεανική καινοτομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EYIF) όπως αναφέραμε στο προηγούμενο άρθρο ανησυχεί για την επιχειρηματική διοχέτευση της σωρευμένης της καινοτομίας και παρατηρώντας τα αποθαρρυντικά στοιχεία της Ε.Ε για τις καινοτόμες δραστηριότητες προχώρησε στην σύνταξη πέντε (5) σχετικών προτάσεων:

1. Πρόσβαση στη χρηματοδότηση
2. Απλοποίηση της διαδικασίας για τη σύσταση επιχείρησης
3. Επιχειρηματική ανταλλαγή
4. Ανάπτυξη των Ε-δεξιότητων
5. Γεω-απεμπλοκή (Geo-Unblocking)

Έτσι και με δεδομένο ότι στο προηγούμενο άρθρο υποδείχτηκαν οι βελτιώσεις που οφείλει να αναλάβει η Ε.Ε. ώστε να τονώσει την χρηματοδοτική δραστηριότητα προς τις καινοτόμες επιχειρηματικές λύσεις θα παρουσιάσουμε στο παρόν τις υπόλοιπες τέσσερις (4).

Ξεκινώντας με την πρόταση της απλουστευμένης διαδικασίας ίδρυσης επιχείρησης οι νεαροί πρόδρομοι της καινοτομίας στηλιτεύουν την χρονοβόρα-γραφειοκρατική κληρονομιά και ζητούν να καταργηθούν οι διαφορετικοί, ανά την Ε.Ε., τύποι εταιρειών και οι σχετικές ποίκιλες διαδικασίες εγγραφής των. Στην ολοκλήρωση της πρότασης τους παραπέμπουν στην επιτάχυνση της διεργασίας εναρμόνισης του εταιρικού δικαίου μεταξύ των χωρών-μελών καθώς και στην δημιουργία ενός ενιαίου τύπου ιδιωτικής εταιρείας που θα αποτελέσει το όχημα των νεοφυών επιχειρήσεων.

Επιπλέον στην εποχή της ψηφιακής οικονομίας η διαδικασία της σύστασης δεν θα μπορούσε παρά να είναι και αυτή ψηφιακή ενώ και η απλούστευση του καθεστώς του Φ.Π.Α. θα αποδεσμεύσει πόρους που μπορούν να κατευθυνθούν στην επιχειρηματική δράση. Η κεφαλαιακή επάρκεια κάθε Ευρωπαϊκής επιχείρησης θα ορίζεται σε κοινό ελάχιστο ποσό που θα εξασφαλίζει τη προστασία των πιστωτών.
Η διάχυση της επιχειρηματικής πληροφορίας αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιτυχίας για την νεανική καινοτομία ώστε εντέλει να προτείνεται η προώθηση της παγκόσμιας ανταλλαγής-διακίνησης των επιχειρηματιών.

Η Ευρωπαϊκή δράση οφείλει να ενθαρρύνει τη λήψη εθνικών μέτρων ώστε να προσελκύονται επιχειρηματίες από χώρες εκτός Ε.Ε. και να μεταλαμπαδεύεται η σχετική γνώση στους επιχειρηματίες των χωρών-μελών της Ε.Ε. Στο σχετικό αυτό πλαίσιο η Ε.Ε. μπορεί αφενός, να επεκτείνει το πρόγραμμα της «Μπλε κάρτας» στους επιχειρηματίες του εξωτερικού και αφετέρου να προσφέρει στους «εξωτερικούς» επιχειρηματίες κίνητρα μετεγκατάστασης.

Επιπλέον της παγκόσμιας διακίνησης επιχειρηματιών η Ε.Ε. οφείλει να συντάξει εκείνες τις πολιτικές που θα ενθαρρύνουν τους Ευρωπαίους επιχειρηματίες να αποκτήσουν σχετική παγκόσμια εμπειρία προκειμένου να βελτιώσουν την Ευρωπαϊκή τους επιχείρηση και να ενδυναμώσουν τη διαδικασία της καινοτομίας.

Η σημαντική διαπίστωση του ελλείμματος των ψηφιακών δεξιοτήτων στον Ευρωπαϊκό χώρο οριοθετεί την επακόλουθη δράση της Ευρωπαϊκής πολιτικής ώστε να αναπτυχθούν και οι ψηφιακές νεοφυείς επιχειρήσεις. Συνεπώς η σχετική πολιτική θα επικεντρωθεί στην επένδυση νέων αντίστοιχων εκπαιδευτικών προγραμμάτων (βασική εκπαίδευση, εργαζόμενοι) προκειμένου να μειωθεί το σχετικό κενό μεταξύ των Ευρωπαϊκών περιοχών ενώ παράλληλα θα επιμένει στην παρουσίαση των ωφελημάτων που θα αποκομίσουν οι συμμετέχοντες στα νέα προγράμματα των e-δεξιοτήτων.

Περαιτέρω η πολιτική οφείλει να παράσχει κίνητρα στους φοιτητές-σπουδαστές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προκειμένου να κατευθύνονται στα «ψηφιακά» προγράμματα σπουδών. Ενώ μέρος της Ευρωπαϊκής επιχειρηματικότητας κατευθύνει πόρους προς την αντίστοιχη εκπαίδευση εντούτοις δεν γνωρίζει ότι μπορεί να επιχορηγηθεί από αντίστοιχα Ευρωπαϊκά κονδύλια εξοικονομώντας έτσι σημαντικούς χρηματικούς πόρους.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθετώντας την στρατηγική της Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς σκοπεύει στην κατάργηση της χρήσης της «γεωγραφικής φραγής ( Geo- blocking)» μεταξύ των χωρών-μελών που αποκλείει αδικαιολόγητα τους κατοίκους μιας χώρας-μέλους στην ηλεκτρονική αγορά από άλλη χώρα-μέλος επανακατευθύνοντας την σε τοπική σελίδα με διαφορετικές τιμές.

Επιπλέον καθώς οι Ευρωπαίοι πολίτες μετακινούνται από ένα μέλος σε άλλο δεν έχουν πρόσβαση στο ίδιο περιεχόμενο εξαιτίας του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας ιδιαίτερα στον ακουστικό-οπτικό τομέα. Η νεανική πρόταση συνοψίζεται στην άρση του γεωγραφικού φραγμού ( Geo-Unblocking) προκειμένου οι ψηφιακές υπηρεσίες να παρέχονται εξίσου σε όλα τα κράτη-μέλη.

Τα μέτρα που καλείται να πάρει η Ε.Ε. συνοψίζονται στην δημιουργία ενιαίου τίτλου Ευρωπαϊκής πνευματικής ιδιοκτησίας και στην ενδυνάμωση των κανόνων του ανταγωνισμού σε σχέση με τις άδειες πνευματικών δικαιωμάτων.

Οι εξειδικευμένοι Σύμβουλοι επιχειρήσεων της Financial Factor Consulting με την πολυετή εμπειρία τους βρίσκονται πάντα δίπλα στην Ελληνική επιχείρηση υποστηρίζοντας την σε όλα της τα σχέδια, ανεξαρτήτως μεγέθους, είτε αφορούν την καθημερινότητα της είτε την Στρατηγική της στόχευση.

Επιμέλεια Δονάτος Ι. Πετράτος
Financial Factor Consulting
Τμήμα Αναλύσεων

Μοιραστείτε το:

Πρόσφατα

Παλαιότερα Άρθρα

Ιστορικό